• Zdjęcie autoraPodologia Białystok

Candida albicans

Candida albicans - jedna z onychomikoz - grzybic drożdżopodonbnych -często spotykanych w gabinecie podologicznym.

Częstotliwość zachorowań wzrasta wraz z wraz z wiekiem, co związane jest z wolniejszym wzrostem płytek paznokciowych oraz częstszym upośledzeniem ukrwienia kończyn w tej grupie wiekowej.

Głównymi czynnikami ryzyka są zaburzenia endokrynologiczne - cukrzyca, urazy paznokci, łuszczyca, choroby alergiczne i zaburzenia immunologiczne.

Gdy patogen charakteryzuje się wysoką aktywnością enzymatyczną, dochodzi do destrukcji płytki paznokciowej, utraty jej przejrzystości, oddzielenia jej od łożyska (onycholiza), przebrawień oraz pogrubienia (pachyonychia) z rogowaceniem łożyska paznokciowego (keratosis subungualis).

Istotnym elementem w powodzeniu terapii jest diagnostyka poprzez pobranie materiału do badania mykologicznego - robimy to na miejscu, a pobranie materiału jest bezbolesne. Zdarza się tak, że wynik badania pozostaje "fałszywie ujemny" - do tego może przyczynić się przyjmowanie leków doustnie lub miejscowo przed wykonaniem badania - dlatego tak ważna jest szczerość Pacjentów podczas wywiadu.

Pacjenci często zgłaszają się z takimi problemami do dermatologa, który wdraża leczenie doustne. W wielu wypadkach oczyszczanie miejscowe i leczenie zaproponowane przez podologa wystarcza, aby w pełni wyleczyć stan chorobowy. Są przypadki, gdzie współpraca interdyscyplinarna jest niezbędna.

I historia paznokcia ze zdjęć:

Do candidy doszła infekcja bakteryjna, wcześniej paznokieć był zrywany przez chirurga (tak, zastanawiające co było kwalifikacją do zabiegu :)?

Wdrożone leczenie, oczyszczanie, ELIMINACJA CZYNNIKA wywołującego nawrotowe zakażenie i jesteśmy na finiszu :)

Drodzy Pacjenci - takich, często niejasnych zmian nie leczymy lakierami z reklam i na własną rękę - tylko oddajemy się w ręce doświadczonego podologa.

104 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty