ODCISKI / MODZELE / ZROGOWACENIA/ PĘKAJĄCE PIĘTY

Odciski to zmiany będące reakcją obronną skóry na bodźce zewnętrzne. Powstają na skutek nadmiernego wytwarzania  komórek warstwy rogowej naskórka. Odciski są wyniosłymi zgrubieniami  o różnym kształcie.

Często drażnią zakończenia nerwowe dając uczucie bólu.

Wiele osób próbuje usuwać odciski na własną rękę, stosując ogólnodostępne preparaty. Zwykle kończy się to niepowodzeniem
i może doprowadzić do powiększenia się zmian, a nawet stanów zapalnych.

Podolog usuwa odciski w bezbolesny sposób, stosując pozabiegowe odciążenie, a prawidłowe postępowanie

i dyscyplina pozabiegowa Pacjenta ogranicza możliwość nawrotów

Modzele to nadmiernie zrogowaciałe obszary skóry usytuowane najczęściej na przodostopiu. Jest to reakcja obronna skóry na opadanie główek kości śródstopia. Mogą pojawiać się również na palcach, gdzie przyczyną jest m.in. źle dobrane obuwie. Podolog w gabinecie usunie bezboleśnie modzele, zdiagnozuje obecność kapilarów. Samodzielne usuwanie czy poprzez chirurga może skutkować pojawieniem się blizn i często nie rozwiązuje problemu.

Wielu pacjentom dokucza nadmierna suchość stóp,
pękające pięty, zrogowacenia czy rozpadliny.

Podczas zabiegu podolog zdiagnozuje przyczynę problemu i usunie dokuczliwy problem

Istotnym elementem powodzenia terapii jest wpółpraca na linii pacjent - podolog - fizjoterapeuta.

Pękające pięty / zrogowacenia

IMG_1207.JPG